مراسم آغازین شاگردی در مکتب اهل بیت(ع)

مراسم آغازین شاگردی در مکتب اهل بیت(ع)

زینب فقیهی » مدیرحوزه و استاد دانشگاه گفت: خداوند در سوره مائده آیه 105 می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید به خودتان بپردازید. این آیه اشاره به تربیت فردی دارد. یعنی این که هدف همه‌ی ما از آمدن به حوزه چیست؟ شاید سال اول حوزه یک انگیزه و هدف خاصی داشتید احتمال دارد بعد از چند سال این انگیزه عوض شده باشد یا فراموش کرده باشید یا اصلا یک عده انگیزه‌ای نداشته باشید.
وی افزود: هدف خود را از آمدن به حوزه بیان کنید یادگیری مسائل شرعی یا آشنایی با اصول و موازین الهی؛ بهتر است روی اهداف و انگیزه خود مروری کنید. همه‌ی ما با آمدن به حوزه سرنوشت خود را عوض کردیم. خیلی‌ها اگر حوزه را انتخاب نمی‌کردیم معلوم نبود سرنوشت ما چه بود؛ باید سجده شکر و نماز شکر بجا آوریم.
خانم فقیهی خطاب به طلاب جدید الورود بیان کرد: عزیزانی که به این مکان مقدس تشریف فرما شده‌اید بدانید این مکان متعلق به حضرت زهرا(س) است و امام زمان(عج) به این مکان نظر دارد. حتما هر کدام از شما یا والدین‌تان یک کار نیک در پرونده خود داشته‌اید که خداوند لطف و مرحمتی کرده است و شما را در این مسیر قرار داده است. ورود به حوزه توفیق می‌خواهد. ماندن در حوزه لطفی از الطاف خداوند بدانید.
وی بیان کرد: بحث نیت و انگیزه هم در قرآن و هم در مکتب اهل بیت توجه ویژه‌ای به آن شده است. تا آنجا که نیت مومن برای کار خیر با ارزش‌تر از عمل او شمرده شده است. در قرآن کریم اشاره شده است افرادی نیت انجام بعضی از کارهای خیر را داشته‌اند اما نتوانسته‌اند انجام دهند اما مورد تحسین واقع شده‌اند. میل رفتن به جبهه و جهاد داشته‌اند اما نتوانسته‌اند بروند و خداوند ثواب جبهه و جهاد را به آن‌ها داده است.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) خاطر نشان کرد: همه نیت‌های خود را خالص کنید و اهداف خود را خدایی کنید و نیت و هدف به گونه‌ای باشد که خدا و امام زمان(عج) از ما راضی باشد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.