شرح فرازی از زیارت آل یاسین و بیان ویژگی های یاران امام زمان(عج)

شرح فرازی از زیارت آل یاسین و بیان ویژگی های یاران امام زمان(عج)

«زینب فقیهی» مدیر حوزه و استاد دانشگاه اظهار داشت: در زیارت آل یاسین می‌خوانیم سلام بر تو ای دعوت‌گر خداوند و مربی آیات او؛ در این فراز از زیارت حضرت اشاره به دو ویژگی نموده و خود را دعوت کننده به سوی خدا و مربی آیات او معرفی می‌نماید. از جمله صفات امام زمان(عج) و القاب آن حضرت«داعیَ اللهَ» است؛ یعنی کسی که انسان‌ها را به سوی خدا دعوت می‌کند، «وَ رَبّانِیَّ آیاتِه»؛ سلام بر کسی که پرورش‌دهنده‌ی موجودات و مخلوقات است.
وی افزود: ربّ بطور مطلق از صفات خداوند است و به معنی پرورش دهنده می‌باشد اما اگر این کلمه برای غیر خدا بکار رود با یک قید به کار برده می‌شود در این زیارت‌نامه نیز از امام با قید«وَ رَبّانِیَّ آیاتِهِ» یاد شده است. امام زمان پرورش دهنده جهان هستی است. این خاندان، خاندانی هستند که حتی اگر مسیحیان و یهودیان به آن‌ها متوسل شوند و دست نیاز به سوی آن‌ها دراز کنند آن‌ها را نا امید نکرده و از خود نمی‌رانند.
خانم فقیهی بیان کرد: این‌ها امام بشریت هستند. امام زمان(عج) فقط امام شیعیان نیست، بلکه امام زمان و ولیّ عصر است. او پرورش‌دهنده‌ی تمام آیات الهی و مخلوقات خدا است و منحصر به شیعه نمی‌باشد. شیعه مفتخر است که تابع این امام و دنباله‌رو او است. در این‌جا به برخی از ویژگی‌های یاران اشاره می‌نماییم: معرفت و محبت: هر چه شناخت بیشتر باشد محبت شدیدتر و عمیق‌تر خواهد شد و معرف و محبت نسبت به امام به انسان کمک می‌کند تا از آزمون سربلند بیرون آید. زهد و پرهیزگاری: منتظر واقعی کسانی هستند که در سایه‌ی معرفت، نفس خویش را از حب دنیا خالی می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: ایمان راسخ: ایمان ثمره‌ی معرفت صحیح و حقیقی است. هر چه معرفت بیشتر باشد ایمان نیز قوی‌تر است. عبادت و معنویت: یاوران امام زمان(عج) در عبادت از پیشوای خود الگو گرفته‌اند و روزها و شب‌ها را با ذکر و یاد خدا سپری می‌کنند. امام علی(ع) در وصف این افراد می‌فرماید: مردان شب زنده‌دارتری که زمزمه‌ی نمازشان مانند نغمه‌ی زنبوران کندو به گوش می‌رسد، شب‌ها را با شب زنده‌داری سپری می‌کنند و صبح‌ها بر فراز اسب‌ها خدا را تسبیح می‌کنند.
مدیر حوزه بیان کرد: وفای به عهد: یاران با وفای بقیه الله(عج) نیز نه تنها در اثر فتنه و فراز و فرودهای دوران غیبت، تعهد خود را در یاری امام خود فراموش نمی‌کنند بلکه هر روز عهد خود را با مولای خویش تجدید می‌کنند. ویژگی دیگر یاران امام زمان(عج) دفاع و حمایت از امام است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.