دوره طب اسلامی

دوره طب اسلامی

دوره طب اسلامی در روز 20/2/96 با هدف آشنایی با مباحث طب اسلامی با حضور40 نفر از طلاب و مسئولان، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد.
در این دوره«مهدی صفرزاده» مدرس حوزه ودانشگاه، مبلغ نخبگان دفتر تبلیغات و درمان‌گر طب اسلامی، اظهار داشت: جایگاه طب در تفکرات بشر از قدیم الایام بوده و همچنان خواهد بود زیرا دانش طب و درمان یکی از نیازهای اصلی و اساسی بشر هست و هیچ‌گاه از اهمیت آن کاسته نشده و نمی‌شود بلکه روز به روز در حال پیشرفت و تحقیقات نوین هست. در ادیان الهی و در سیره انبیاء عظام علم طب و درمان بشر یکی از منش‌های دینی بوده است.

وی افزود: روش و منش انبیاء عظام وائمّه هدی (علیهم السلام) و سیره آنها پیرامون طب و بهداشت واستفاده از گیاهان داروئی و میوه جات برای درمان در کتب فراوانی قابل مشاهده هست. مقام معظم رهبری فرمودند: دغدغه‌ی قلبی من احیای طب اسلامی، ایرانی است. طب با زندگی ما گره خورده است.
آقای صفرزاده بیان کرد: 12 هزار حدیث معتبر در رابطه با طب و تغذیه وجود دارد. برای این‌که بدانید این مساله چقدر اهمیت دارد آماری از مریضی‌ها را عرض می‌‌کنم: در کشور بیش از شش میلیون دیابتی وجود دارد که روزانه 103 نفر بخاطر دیابت جان خود را از دست می‌دهند.
وی خاطر نشان کرد: در دو دهه‌ی گذشته دیابت 150 درصد رشد داشته است و روز به روز افزایش پیدا کرده است. 80 درصد مردم دچار کمبود کلسیم هستند. پیامبر(ص) فرمودند: سنجد و هسته‌ی آن برای درمان و کمبود کلسیم خوب است. 700 حدیث در رابطه با حجامت وجود دارد، حجامت خون کثیف را از بدن خارج می‌کند، 157بیماری با حجامت درمان می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.