دوره حفاظت اطلاعات در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

دوره حفاظت اطلاعات در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

، «ستوان سید مهدی حسینی» مسئول حفاظت اطلاعات سپاه گراش اظهار داشت: حفاظت به معنای صیانت بخشی، کشف، شناسایی، خنثی سازی موارد جاسوسی و مواردی که ایجاد نارضایتی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد:. راه‌های حفظ امنیت عبارتند از: تفکر قبل از بیان: انسان باید قبل از هر صحبتی تفکر کند. امام علی(ع) می‌فرماید: کلام همچون دارویی است که قلیل آن مفید و زیاد آن کشنده است.، رفع ضعف‌های اخلاقی و طفره رفتن و کلی گویی که در قرآن به معنای توریه است؛ توریه: نوعی پاسخ دادن است که سوال اصلی طرف مقابل از ذهنش دور کند در حالی که سوال کننده متوجه تاکتیک ما نشود. احساسی عمل کردن، لج بازی، سهل انگاری، خود نمایی و شهرت طلبی عواملی است که امنیت را به خطر می‌اندازد.
مسئول حفاظت اطلاعات سپاه گراش بیان کرد: ما نباید عامل جنگ روانی و تفرقه در بین مردم باشیم. یک سری افراد هستند که تحت تاثیر ماهواره و… قرار می‌گیرند و باعث ایجاد تفرقه می‌شوند. باید افرادی که علیه نظام و رهبری شعار می‌دهند جواب‌شان داد و آن‌ها را نصیحت کرد. فضای مجازی یکی از عوامل جنگ نرم است نباید در این فضا یک سری صحبت‌ها شود که پازل دشمن کامل شود. سلاح جنگ نرم شایعه پراکنی است. مقام معظم رهبری می‌فرماید: فضای مجازی مانند تیر دو لبه است هم استفاده خوب و هم استفاده بد از آن می‌شود.
وی افزود: در فضای مجازی تصمیم گیرنده، دشمن است نه فرد؛ در این فضا چیزهای واقعی با غیر واقعی ادغام می‌شود که افراد تشخیص نمی‌دهند. طرف تحت تاثیر القا دشمن قرار می‌گیرد و بعضی افراد خواسته یا نا خواسته در این راه قرار می‌گیرند. در کشور عده‌ای هستند که راه را برای دشمن باز می‌کنند. حفاظت باید آن‌ها را شناسایی کند، بعد ارشادشان کند که نباید علیه نظام جو سازی کنند. بهتر است در کشور دو دستگی ایجاد نشود چون جنگ داخلی از جنگ خارجی آسیب‌های بیشتری به کشور وارد می‌کند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.