دوره اسلحه شناسی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

دوره اسلحه شناسی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

«طیبه آژیده» افسر میدان تیر سپاه گراش و فرمانده پایگاه فاطمه الزهرا(س) اظهار داشت: یک فرد(بسیجی) فعال باید با سلاح سازمانی آشنایی داشته باشد. سلاح سازمانی بسیج اسلحه کلاشینکف است. کلاشینکف، سلاحی انفرادی، خودکار و نیمه خودکار که با فشار مستقیم گاز باروت مسلح می‌شود و با هوا خنک می‌شود. این سلاح 70 سال پیش توسط کشور روسیه طراحی و ساخته شد.
وی بیان کرد: اولین بار در زمان جنگ به عنوان غنیمت از کشور عراق گرفته شد و وارد کشور ایران شد. بدلیل خرابی کم، وزن کم و ارزان بودن قطعاتش 55 کشور از آن استفاده می‌کنند.
خانم آژیده خاطر نشان کرد: نام گذاری قطعات سلاح از عقب به جلو عبارتند از: قنداق: کار آن جهت نگه داشتن سلاح در بدن موقع تیراندازی، قبضه تپانچه‌ای شکل: گرفتن دست برای تیراندازی، برگه ناظم آتش: دارای سه وضعیت است: ضامن، رگبار و تک تیر، ماشه: برای شلیک کردن، محافظ ماشه: حفاظت از ماشه در برابر شلیک غیر اختیار، خشاب: منبع تغذیه، دستگیره گلنگدن: جهت مسلح کردن، روپوش محفظه: محفظه داخل سلاح را از گرد و خاک محافظت می‌کند، ستون درجه: از عدد یک تا ده روی آن نوشته شده است و هر عدد معادل صد تا است، سیلندر گاز: انتقال گاز از داخل لوله به پشت دستگیره گلنگدن، روپوش فوقانی، روپوش تحتانی، لوله، سنبه: برای تمیز کردن داخل لوله سلاح و روغن کاری، مگسک و محافظ آن: جهت نشانه روی موقع تیراندازی، شعله پوش: پخش کردن آتش، ضامن روپوش ومحفظه.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.