جلسه اخلاق با هدف آشنایی با مباحث اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

جلسه اخلاق  با هدف آشنایی با مباحث اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

در این جلسه «حجت‌الاسلام حاتم متقی اصل» مدرس مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی و مدرس مدرسه علمیه آیت الله بروجردی در مقطع عالی، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و کلیدی برای اهل علم که مایه‌ی پیشرفت و ترقی است هم از نظر علمی هم معنویی، فهمیدن حقیقت روح و اساس دین است. اگر اهل علم به مراتب بزرگ علمی رسیدند به واسطه درک فهمیدن حقیقت و روح دین است.
وی افزود: انسان موجودی مرکب است و یک بعدش جسم و بعد دیگرش روح و جان است. اگر به عبدمان مراجعه کنیم ارزش انسان به جسم نیست بلکه به جان و روح است زیرا تا زمانی که روح در بدن است جسم ارزش دارد زمانی که روح از بدن مفارقت کند دیگر این بدن ارزش ندارد.
حجت‌الاسلام متقی اصل خاطرنشان کرد: پیغمبر(ص) فرمودند: هر چیزی در این عالم اصل و اساس دارد و روح دین، عشق و محبت محمد(ص) و آل محمد است. اگر انسان این محبت و عشق در او باشد دین او روح دارد. اگر می‌خواهید به جایی برسید در محبت اهل بیت غرق شوید.
وی بیان کرد: پیغمبر(ص) خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند: یا علی! تو هم مثل قل هو الله احد هستی، اگر تو را کسی با قلبش دوست بدارد یک سوم درجه ایمان را درک کرده است اگر کسی تو را با دل و زبان دوست بدارد نیمی از درجه ایمان را درک کرده است اگر کسی تو را با دل، زبان و عمل دوست بدارد کل ایمان را درک کرده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.