. جلسه آموزشی دانش آموختگان: چشمه سار توفیق 9 در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش برگزار شد

. جلسه آموزشی دانش آموختگان: چشمه سار توفیق 9 در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش برگزار شد

«فاطمه فردفانی» گفت: تبلیغ یکی از اهداف طلبگی است. تبلیغ یعنی اثر بخشی و تربیت بر روی افرادی که با آن‌ها ارتباط داریم و تعامل داریم. یک وقت فرد به هدف تبلیغ، کاملا سیتمی عمل می‌کند و وارد می‌شود. آن وقت اگر مخاطب را جامعه فرض کنیم مثلا جامعه دانش آموزی، خانم‌ها و جوان‌ها، گروه سنی خاص و اقشار مختلف، برای شروع و آن‌چه انتظار داریم حداقل در بحث تربیت بر خانواده خود اثر بگذارد .
وی افزود: اگر قرار است تبلیغ عنوان اثر بخشی داشته باشد من باید به عنوان مبلغ بر خانوده‌ی خود اثر گذار باشم. اثر گذاری در خانواده، منظور اثر گذاری بر روی والدین، همسر و فرزندان است. اثر گذاری وقتی در خانواده مطرح می‌کنیم بحث تربیت یعنی ایجاد یک سری تغییرات در فرد به منظور هماهنگی با جامعه با هدف رسیدن به مطلوب است.
خانم فردفانی بیان کرد: وظیفه من به عنوان مبلغ این است که اثر بخش باشم این اثر گذاری در جاهای مختلف وجود دارد: اگر من به عنوان مادر، فرزندی را تربیت کنم این اثر بخشی است اگر همسر من اهل خمس نبود، دادن خمس توسط همسری که خمس نمی‌داده این همان اثر بخشی است.
وی خاطرنشان کرد: ما باید دغدغه تبلیغ داشته باشیم که اثر بخشی اتفاق بیفتد و معمولا بعد از فارغ التحصیلی این دغدغه وجود دارد اگر الان عنوان مبلغ ندارید اما اثر بخش بر روی اعضای خانواده هستید در واقع مبلغ هستید. هر چند اسماً عنوان مبلغ بر ما اطلاق نمی‌شود. تک تک شما توانایی تبلیغ دارید طلبگی صرفا به معنای اندوختن اطلاعات علمی نیست بلکه باید اول از خودمان بعد خانواده و بعد جامعه شروع کنیم و برای شروع از بچه‌ها شروع کنید.
استاد حوزه بیان کرد: اگر یک‌سری وظایف بر دوش فرد بیاید خود به خود کارها نظم پیدا می‌کند گاهی اوقات داشتن یک‌سری کار اجباری حداقل ده ساعت در هفته مثل تبلیغ در مدارس نه تنها به وظایف فرد آسیب نمی‌زند بلکه به کار فرد نظم خاصی می‌دهد. عناصر تبلیغ عبارتند از: مبلغ و متربی که متربی انسان‌ها هستند و ما قرار نیست در حیوانات و گیاهان اثر بخش باشیم. انسان به دلیل انسان بودنش فطرتا به این سمت تمایل پیدا می‌کند و جامعه هم به این تبلیغ نیاز دارد. هر کس به هر میزانی که توانایی دارد تبلیغ کند. اولین فایده تبلیغ به خود فرد خواهد رسید بیش از آن‌که کلام خطیب بر مخاطب اثر بگذارد دغدغه‌های آن بر مخاطب اثر می‌گذارد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.