برگزاری نشست سیاسی با موضوع واکاوی بررسی قانون تحریمی جدید آمریکا علیه ایران در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

برگزاری نشست سیاسی با موضوع واکاوی بررسی قانون تحریمی جدید آمریکا علیه ایران در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

در این نشست «رقیه قدسی» هادی سیاسی پایگاه الهدی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش، اظهار داشت: آمریکا در جدیدترین اقدامات خصمانه خود در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران موسوم به«مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» را به تصویب رساند. آخرین گام برای تبدیل شدن این طرح به قانونی لازم الاجرا، امضاء رئیس جمهور آمریکا بود که ترامپ مخالفتی با این بسته تحریمی از خود نشان نداد و این قانون را امضاء کرد، فصل جدیدی از تحریم‌ها همراه با تنش و بحران در دوران پسا برجام محسوب می‌شود.
وی افزود: در این قانون نیز چند چیز را تعریف می‌کند: فرد ایرانی به کسی گفته می‌شود که تابعیت ایرانی داشته باشد و اگر کشورهای دیگر شعبه‌ای از شرکت خود در ایران تاسیس کند ایرانی محسوب می‌شوند، استراتژی آمریکا: در این بخش از آمریکا استراتژی می‌خواهد. یعنی این که آمریکا باید به دنبال ایجاد شبکه‌ای از کشورهای معاند با ایران هستند باشد.
خانم قدسی خاطر نشان کرد: دیگر مواردی که این قانون تعریف می‌کند عبارتند از: موشک‌های بالستیک: آمریکایی‌ها تعریف مشخصی نسبت به موشک بالستیک دارند.آن‌ها موشک بالستیک را موشکی می‌دانند که بیش از سیصد کیلومتر برد و بیش از پانصد کیلو گرم سر جنگی داشته باشد. افرادی که در حوزه‌ی موشک‌های بالستیک تخصص و به کار گیری می‌شوند هم تحریم می‌شوند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: در سال 2007 نیروی قدس سپاه ذیل گروه تروریستی قرار گرفت و در حال حاضر باید طبق این قانون کل سپاه ذیل گروهای تروریستی قرار بگیرد.
وی بیان کرد: دیگر مواردی که این قانون تعریف می‌کنند عبارتند از: موضوع حقوق بشر: افراد و گروه‌هایی که قرار است تحریم گردند این تحریم‌ها توسط وزارت خارجه آمریکا اجرا می‌گردد. تحریم‌های تسلیحاتی: ورود و خروج سلاح ممنوع می‌باشد، اگر سلاحی در هر مکانی از دنیا به نفع ایران در حرکت باشد آن سلاح تحریم خواهد شد؛ کمک‌های مالی، مشورتی و فنی در این زمینه نیز تحریم می‌شوند. آمریکایی‌های زندانی در ایران: این قانون دولت آمریکا را موظف کرده تا پیگیری نماید چرا آمریکایی‌ها در ایران زندانی شده‌اند و باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا آن‌ها را از زندان آزاد نماید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.