برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

«حجت‌الاسلام سید محمد باقر بخشایش پور » امام جمعه گراش، در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد، اظهار داشت: چیزی که ما را به عاشورا نزدیک می‌کند فهم عاشورایی است. باید عاشورا را فهمید. نگاه ما به عاشورا باید نگاهی نافذ باشد. کل یوم عاشورا یعنی امکان اینکه کربلا تکرار شود وجود دارد. برای فهم عاشورا انسان به دو بال نیاز دارد: حب(محبت نسبت به اهل بیت) و بغض(اعلام برائت نسبت به دشمنان اهل بیت)، هر دو بال باید با هم باشد.
وی افزود: هر دو بال مهم است اما بغض از حب مهم‌تر است چون گاهی فرد دم از عترت و قرآن می‌زند اما با دشمنان اهل بیت نشست و برخاست می‌کند. هر زمان که حب به اهل بیت شدید باشد برائت نسبت به دشمنان اهل بیت هم زیاد می‌شود. در این دوران با این وضع و اعتقاد دینی هستیم اگر دوباره کربلا تکرار شود در کدام جبهه هستیم حق یا باطل؟
امام جمعه گراش گفت: کسانی که ابی عبدالله(ع) را به قتلگاه کشاندند کمی محبت نسبت به اهل بیت داشتند. به کربلا آمدند و تا شب عاشورا پای ابی عبدالله(ع) ایستادند اما دیدند یک انتخاب بیشتر ندارند یا ابی عبدالله(ع) یا یزید؛ محبتی که به امام حسین(ع) داشتند مانند محبتی نبود که به اولاد خود داشتند. بهترین مردم عصر ابی عبدالله(ع) اهل کوفه بودند محبت آن‌ها به مراتب از محبت ما بیشتر بود.
وی خطاب به طلاب خاطر نشان کرد: معرفت ما نسبت به اهل بیت باید بالا باشد. ما بعنوان طلبه تکلیف مضاعفی داریم. تکلیف ما و شما با بقیه فرق دارد. ما وقتی به این مکان مقدس پا می‌گذاریم تکلیف محور می‌شویم. در برابر جامعه‌ی اسلامی تکلیف داریم. کسی بی اختیار پا در این مکتب نمی‌گذارد همه دعوت شده‌ی امام زمان(عج) هستیم و مورد لطف امام زمان(عج) هستیم. رسالت ما رسالت حضرت زینب(س) است و ما باید این رسالت را کامل کنیم. وجود ما باید برای دین مفید باشد و باید در استخدام دین باشیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.