برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش.

برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش.

در این نشست«رقیه باقری» مبلغ اعزامی از قم، اظهار داشت: یکی از نام‌های روز قیامت یوم الحسره است. بعضی شب‌ها رزق خاصی دارد مانند شب قدر که خداوند در این شب بیشترین رزق را می‌دهد و دحوالارض، بعضی مکان‌ها رزق خاصی دارند مانند: زیر قبه‌ی امام حسین(ع) محل استجابت دعاست و خاکش شفاعت و رزق خاصی دارد. بعضی از ماه‌ها مانند: ماه محرم و صفر رزق‌های خاصی دارند. طبق زیارت مطلقه امیرالمومنین(ع) خورده خورده رزق هر روز در بین الطلوعین است که از دست امام زمان(عج) می‌گیریم.
وی افزود: رزق‌هایی که در این ایام(محرم و صفر) می‌گیریم عبارتند از: گریه بر مصائب اباعبدالله الحسین(ع)، طهارت قلبی از رذائل اخلاقی: امام علی(ع) می‌فرماید: سه رذیله اخلاقی که اگر در کسی باشد دچار افسردگی می‌شود: کینه، حسد و سوء خلق؛ در روز عاشورا عده‌ای در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند و بر جایگاهی که امام داشت واقف بودند بخاطر کینه بر حضرت علی(ع) او را به شهادت رساندند. کسی که دائما نگاهش به داشته‌های دیگران داشته باشد آن چیزی که خود دارد را نمی‌بیند و از زندگی و عبادت لذت نمی‌برد و هیچ آرامشی ندارد. روایت داریم کسی که خوش اخلاق باشد از پل صراط سریع عبور می‌کند، کسی که بد اخلاقی کند شیطان را خوشحال می‌کند و کسی که بد اخلاق باشد دچار فشار قبر می‌شود.
خانم باقری خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در جمع اصحاب فرمودند: این قلب‌های شما مثل آهن زنگ می‌زند در روز قیامت قلب سلیم می‌خواهند اصحاب پرسیدند یا رسول الله! چکار کنیم قلب سلیم داشته باشیم؟ پیامبر(ص) فرمود: تلاوت قرآن و یاد مرگ باعث پاک شدن قلب می‌شود. رزق سوم که انسان در این ایام می‌گیرد عبارتند از: اولین رزقی که در زیارت عاشورا می‌گیریم یاری امام عصر(عج) و گرفتن انتقام خون امام حسین(ع) در رکاب امام زمان(عج) است.
وی افزود: برای این‌که در رکاب امام عصر(عج) شهید شویم باید چهار ترس در وجود ما باشد که عبارتند از: ترس از خدا، ترس از روز قیامت، ترس از گناه و ترس از مرگ و لحظه‌ای که روح از بدن جدا می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.