برگزاری نشست اخلاقی با موضوع معارف فاطمی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع معارف فاطمی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

«عذری انصاری» استاد و مشاور حوزه و دانشگاه از قم گفت: خداوند در قرآن کریم در آیه نفرمی‌فرماید: لازم نیست همه‌ی مردم به جهاد بروند لازم نیست همه‌ی مردم دنبال کار سیاسی باشند لازم است گروهی در شهر بمانند و معارف دین را یاد بگیرند در قرآن درباره فقه خیلی تاکید شده است. فقیه یعنی عالم و دانایی را که دین را به طور اساسی شناخته باشد و دقیق تسلط داشته باشد تقلید یعنی رجوع غیر عالم و متخصص به غیر متخصص می‌باشد.
وی افزود: ریشه تشیع از زمان حضرت ابراهیم(ع) بوده و حضرت نوح(ع) و تمام انبیاء قبل از حضرت نوح(ع) پیرو و شیعه حضرت ابراهیم(ع) بوده‌اند. در مکتب ما بیش از آینی و دینی به علم و دانش توجه شده است. در اسلام برای انجام تکلیف دینی سن مشخص شده است ولی برای آموزش دین و یاد گرفتن احکام، اصول، علم اخلاق و عقائد سن مشخص نشده است .
خانم انصاری خاطر نشان کردند: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما بار امانت و بار تکلیف و مسئولیت به آسمان‌ها و زمین و… عرضه کردیم آن‌ها ابا کردند ترسیدند که این بار را به مقصد برسانند امام انسان آن را پذیرفت این انسانی که بسیار جاهل و ظالم است. امام علی(ع) می‌فرماید: عقل، فکر و اندیشه هیچ کس کامل نمی‌شود مگر چهار کار را انجام دهد: زیادی مال را در راه خدا دهد برای این که انسان را سبک بال کند تا رشد کند، زیادی حرف‌ها را نگه دارد(انسان‌های حکیم کم حرف می‌زنند)، در زندگی قوت بدنش را بخورد و هیچ‌گاه از فرا گرفتن علم و دانش سیر نشود.
وی افزود: حضرت زهرا(س) می‌فرماید: خداوند نور مرا آفرید و نور را در یک درخت بهشتی قرار داد که تمام بهشت با آن نور روشن شد. بعد آن نور در سیب قرار گرفت که نور سیب در صلب پدر من قرار گرفت از صلب پدرم پیامبر(ص) و وارد بطن مادرم حضرت خدیجه(س) شد. حضرت زهرا(س) می‌فرماید: نور من که در درخت قرار گرفت تسبیح می‌گفت تغذیه من تسبیح الهی بود. تغذیه‌ی حضرت تغذیه‌ی علمی بود.
خانم انصاری بیان کرد: یکی از معنای حضرت زهرا(س) بریده شده از جهل و نادانی است. حضرت زهرا(س) زن عالمه بود مرجع سیاسی زن و مرد بوده بعد از رحلت پیامبر(ص) خانه حضرت زهرا(س) مرکز رجوع رجال سیاسی علمی و فقهی و اجتماعی بوده است. تمام مردم با حضرت مشورت می‌کرده‌اند حتی حضرت امیرالمومنین(ع) بعد از بحران سیاسی و اجتماعی که بعد از رحلت پیامبر(ص) بوجود آمده بود با حضرت مشورت می‌کرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.