برگزاری نشست اخلاقی با موضوع تواضع و فروتنی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش.

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع تواضع و فروتنی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش.

«صغری فیروزی» مشاور و استاد حوزه گفت: تواضع از جمله صفات حمیده و خصال پسندیده است و اولیای گرامی اسلام درباره‌ی آن از جهات متعدد سخن گفته‌اند. امام صادق(ع) می‌فرماید: احترام به مومن از احترام به کعبه بالاتر است. امام سجاد(ع) وقتی می‌خواستند به سفر بروند با افرادی می‌رفتند که آقا را نشناسند یکی از شرطهایش این بود من باید در طول سفر برای شما کار کنم خادم باشم.
وی افزود: سیره پیامبر این‌گونه بود وقتی فردی به خدمتش می آمد احترام خاصی برایش قائل بود و عبایش را زیر پای میهمان می‌انداخت. فردی که برای دید و بازدید افراد می‌رود در مسیر ملک می‌آید و از او می‌پرسد، فرد می‌گوید برای رضای خدا می‌روم خدا به ملائکه می‌گوید برای رضایت و دیدار افراد نمی‌رود بلکه می‌رود برای زیارت خدا، وقتی ما زائر خدا شدیم مهمان خدا هستیم و پذیراییش بر عهده خدا است.
خانم فیروزی خاطر نشان کرد: بی‌گمان فروتنی و تواضع در دنیا مایه‌ی محبوبیت اجتماعی است و در آخرت موجب رحمت باری تعالی است. هر کس برای خدا تواضع کند خدا او را رفعت می‌دهد بالا می‌برد تواضع به مردم این است که به آنها احترام کنید آن چیزی که دوست دارید در حقت ادا کنند تو هم در حق مردم ادا کنی. از جمله حق استادی تواضع در مقابل او است و ادای احترام به استاد نباید خدشه دار بشود شاید همان استاد باعث خیر ما شود و دعای استاد باعث می‌شود ما ره صد ساله را یکساله طی کنیم.
وی بیان کرد: بعضی حرف‌ها خیلی ساده است اما باعث دل رنجی می‌شود اگر با استادی دوست شدید باز هم حق استادی سر جایش است تواضع به استاد است که آدم را بالا می‌برد و این تواضع باید برای خدا باشد. در جامعه‌ای که تمام قشرها متواضع باشند و همه با رعایت ادب و احترام با یکدیگر برخورد نمایند عدل و دادگری در آن جامعه حاکم خواهد بود زیرا مردم متواضع خود را بالاتر از آن می‌دانند که به حقوق دیگران تجاوز کنند، با عمل ناروا و ظالمانه عدل اجتماعی را متزلزل کنند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.