برگزاری نشست اخلاقی با موضوع بررسی زندگی چهار حشره با استناد به قرآن در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع بررسی زندگی چهار حشره با استناد به قرآن در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

«صغری فیروزی» گفت: زندگی چهار حشره را با الهام از قرآن بررسی می‌کنیم: زندگی مگسی: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اى مردم، مثَلى زده شد. بدان گوش دهيد. كسانى كه آنها را به جاى اللَّه به خدايى مى‏خوانيد، اگر همه گرد آيند مگسى را نخواهند آفريد و اگر مگسى چيزى از آنها بربايد بازستاندنش را نتوانند. طالب و مطلوب هر دو ناتوانند.
وی افزود: مکان زندگی مگس عبارتند از: آشپزخانه، دستشویی، قندان، زباله دان، مردار، پارک، باغ و جنگل، فاضلاب، شیرینی فروشی و باتلاق‌ها و گنداب‌ها؛ غذای مگس عبارتنداز: کباب، قند، میوه، زباله، فضولات، کثافات پلو، مردار و خون؛ ویژگی روانی مگس عبارتند از: فراموشی فضائل،گرایش به رذائل، سریش بودن،لاابالی گری و قدرت تمییز را ندارند. چندش آور بودن نتیجه این نوع زندگی است.
خانم فیروزی خاطر نشان کرد: زندگی مورچه‌ای خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:( آنها حركت كردند) تا به سرزمين مورچگان رسيدند مورچه‏اى گفت: «به لانه‏هاى خود برويد تا سليمان و لشكرش شما را پايمال نكنند در حالى كه نمى‏فهمند!» مکان زندگی مورچه عبارتند از: میان سنگ‌ها، زیر زمین، درون خاک، ریشه درختان و تنه‌ی خشک درختان؛ غذای مورچه‌ها عبارتند از: گندم، گیاهان، قند، جنازه حشرات، دور ریز غذا، برنج و شیرینی؛ ویژگی روانی مورچه عبارتند از: سیستم تدافعی، یکنواخت زیستی، بازده کم و تلاش زیاد؛ یک زندگی معمولی بدون رشد و تکامل نتیجه این نوع زندگی است.
وی بیان کرد: زندگی عنکبوتی خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مثَل كسانى كه غير از خدا را اولياى خود برگزيدند، مثَل عنكبوت است كه خانه‏اى براى خود انتخاب كرده در حالى كه سست‏ترين خانه‏هاى خانه عنكبوت است اگر مى‏دانستند! مکان زندگی عنکبوت‌ها در تار، گوشه های نمور، دام، گوشه های تاریک، چسبنده است غذای این حشره هم نوعان خودش است. بی رحمی، دام افکنی، بخور بخور و منفعت گرایی از جمله ویژگی‌های روانی این حشره است. وحشت و ناامنی نتیجه این نوع زندگی است.
مشاور حوزه افزود: زندگی نحلی خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: و پروردگار تو به زنبور عسل وحى و الهام غريزى نمود كه از كوه‏ها و درختان و داربست‌هايى كه مردم مى‏سازند، خانه‏هايى برگزين! سپس از تمام ثمرات (و شيره گلها) بخور و راه‏هايى را كه پروردگارت براى تو تعيين كرده است، به راحتى بپيما! از درون شكم آنها، نوشيدنى با رنگهاى مختلف خارج مى‏شود كه در آن، شفا براى مردم است به يقين در اين امر، نشانه روشنى است براى جمعيّتى كه مى‏انديشند. میوه‌ها و شهد گل‌ها غذای این نوع حشره است. پذیرش حق، دوری از رذائل، ارزش گرایی و بی رحمی از ویژگی روانی این حشره است.. از درون شكم آنها، نوشيدنى با رنگهاى مختلف خارج مى‏شود كه در آن، شفا براى مردم است نتیجه‌ی این نوع زندگی می‌باشد که بهترین نوع زندگی نسبت به سه زندگی که در بالا ذکر شد است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.