برگزاری نشست اخلاقی با موضوع خانواده در قرآن در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش.

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع خانواده در قرآن  در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش.

در این نشست «صغری فیروزی» استاد و مشاور مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش، اظهار داشت: ازدواج تا آنجا اهمیت دارد که خداوند پس از خلقت آدم و حوا، آنها را به ازدواج هم در می آورد. کشش بین زن و مرد ریشه الهی دارد و بر همین اساس در میان دین مبین اسلام سفارش و تاکید به ازدواج و نهی از انزوا و رهبانیت شده است و از ویژگیهای پیامبران ، محبت ورزی نسبت به همسرانشان است.
وی افزود: عوامل بروز اختلاف در خانواده عبارتند از: عدم شناخت صحیح از زندگی و عدم تجربه: گام اول در رفع این اختلاف شناخت جایگاه خود می‌باشد و همسران مختصات فکری و رفتاری یکدیگر را در نظر بگیرند و انتظارات خود را بر این اساس تطبیق دهند. زوجین یک‌سری از کارها را تقسیم‌بندی کنند، تقسیم‌بندی کارها به سه صورت می‌باشد: اموری که خداوند خودش مشخص کرده(بارداری و…)، یک سری تقسیم عرفی است و یک سری از تقسیمات دینی است مانند:تامین نیاز معیشتی بر عهده پدر خانواده است و مسئولیت خانه‌داری بر عهده زن است.
خانم فیروزی بیان کرد: توقعات بیش از حد زوجین از یکدیگر عوامل بروز اختلاف در خانواده است، اگر مردی بخواهد زندگی خود را اداره کند اصلا نباید کاری به منبع درآمد و حقوق زن داشته باشد. اگر زنی خود را در جایگاه مردانه قرار دهد اقتدار از مرد گرفته می‌شود و روحیه‌ی لطیف زنانه آسیب می‌بیند. بهتر است جایگاه زن و مرد محفوظ بماند و توقعات زوجین از همدیگر کم شود.
وی خاطر نشان کرد: موارد دیگر از عوامل بروز اختلاف در خانواده عبارتند از: سهل انگاری در انجام وظایف زناشویی بهترین راه حل در این مورد: یک تذکر مختصر و سپس گذشت می‌باشد. عدم توجه زوجین به یکدیگر: گام اول در رفع این اختلاف، آشتی بین زوجین، نیکی نسبت به یکدیگر و رعایت تقوای الهی است. راه حل آخر: طلاق، گرچه حلال است اما از دیدگاه الهی بسیار ناپسند است و نزد خدا هیچ چیز بدتر از خانه ای نیست که با جدایی ویران شود .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.