برگزاری دوره توانمندسازی مبلغین نماز در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

برگزاری دوره توانمندسازی مبلغین نماز در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

در این دوره «معصومه شکاری» استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش، اظهار داشت: رسول خدا(ص)می‌فرمایند: شیطان گرگ انسان است چنان‌که گرگ همواره گوسفندان وامانده و دور افتاده از گله را می‌درد، پس از دسته بندی‌های(سیاسی و فرقه‌ای) بپرهیزید و بر شما باد شرکت در جماعت و مجالس عمومی و حضور در مساجد. امام صادق(ع) فرمودند: کسانی که نماز جماعت را ترک می‌کنند با ما هم غذا نشوند، مورد مشورت قرار نگیرند و با آن‌ها ازدواج نکنید.
وی افزود: نماز جماعت آثاری دارد هم در بعد فردی هم در بعد اجتماعی، آثار نماز جماعت در بعد فردی عبارتند از: بخشش گناهان گذشته: در صورتی است که فرد با قصد پاک و ایمان در نماز جماعت حضور پیدا کند، محو کردن هفتاد هزار سیئه، نجات از نفاق، مایه‌ی رحمت، استجابت دعا و سبب نزدیکی به خدا: همان‌طور که خود نماز موجب قرب الهی می‌شود شرکت در نماز جماعت نیز موجب قرب بیشتر می‌شود.
خانم شکاری بیان کرد: آثار نماز جماعت در بعد اجتماعی عبارتند از:ایجاد وحدت بین مسلمین و مانع تفرقه و جدایی : افراد با حضور در نماز جماعت شعایر اسلامی را زنده نگه می‌دارند و دشمنان اسلام را مایوس می‌کنند، پیوند دل‌ها در نماز جماعت: نماز جماعت باعث می‌شود که همه‌ی افراد در صف نماز جماعت بایستند چه افرادی که با هم دوست هستند و یا نیستند. از این طریق صمیمیت و صداقت نسبت به هم بیشتر می‌شود و اگر هم کدورتی بین آن‌ها باشد از بین می‌رود همین که بعد از نماز با هم دست می‌دهند، سبب افزایش محبت در بین آن‌ها می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دیگر موارد آثار نماز جماعت در بعد اجتماعی عبارتند از: سبب شناخت عدالت، معرفی اسلام در معرض عموم، خوش گمانی به نماز گزار، رعب و وحشت دشمنان، رفع مشکلات اقتصادی، کسب شخصیت و هویت و باعث نجات یافتن از دام‌های شیطان می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.