برگزاری جلسه اخلاق با هدف آشنایی با مباحث ماه محرم با حضور طلاب، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

برگزاری جلسه اخلاق  با هدف آشنایی با مباحث ماه محرم با حضور  طلاب، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

در این جلسه «مریم فقیر» استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش، اظهار داشت: شخصی به نام ریان بن شبیب می‌گوید: پیش امام رضا(ع) رفتم امام فرمود: محرم ماهی است که قبل از اسلام و قبل از آن‌که پیغمبر(ص) مبعوث شود در جاهلیت این ماه، محترم می‌شمردند می‌گفتند: جنگ در این ماه جایز نیست، ممنوع است به همین دلیل محرم می‌گویند. بعد امام رضا(ع) فرمود: ای پسر شبیب: اگر می‌خواهی گریه کنی بر علی ابن الحسین(ع) گریه کن.
وی افزود: گریه بر دو قسمت است که عبارتند از: گریه منفی: مثل این‌که به کسی بگویند به جنگ برو و او از ترس گریه کند، گریه مثبت عبارتند از: گریه‌ی عقیدتی: گاهی اعتقادات، انسان را به اشک وا می‌دارد و این قسم ریشه در قرآن دارد هنگامی که سوره نصر نازل شد عموی پیامبر، عباس آیه را شنید شروع به اشک ریختن کرد.
خانم فقیر بیان کرد: از دیگر اقسام گریه‌ی مثبت عبارتنداز: گریه عاطفی: عواطف انسان را به گریه وا می‌دارد و باعث رقت قلب انسان می‌شود، گریه فضیلت طلبی: یعنی فضیلتی از انسان فوت شده باشد مثل پدر و مادر خوب، استاد خوب، بعد انسان غصه می‌خورد و اشک می‌ریزد، گریه عدم حضور: مثلا انسان با خود می‌گوید: چرا روز عاشورا من نبودم به همین دلیل اشکش جاری می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: آخرین قسم از اقسام گریه‌ی مثبت عبارتند از: گریه معرفت: مثلا گریه می‌کنیم چرا امام حسین(ع) این قدر خوب است و من این‌قدر بد هستم، چرا او مظهر ایثار و نماز و من کاهل نماز هستم. ام سجاد(ع) فرمود: هر مؤمنی که چشمانش برای کشته شدن حسین بن علی(ع) و همراهانش اشک‌بار شود و اشک بر صورتش جاری گردد، خداوند او را در غرفه های بهشتی جای می دهد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.