گزارش فرهنگی بهمن 93

جلسه اخلاقی آموزشی اساتید
جلسه ای با عنوان بررسی مشکلات طلاب هر کلاس وکار کردن اساتید در همان مشکل با حضور سرکار خانم فقیهی مدیریت مدرسه علمیه الزهراء(علیها السلام) گراش روز شنبه 4/11/1393 برگزار گردید . ایشان درابتدای جلسه حدیثی بیان نمودند: امام علی (علیه السلام ) فرمودند: حکمت درختی است که در دل می روید و بر دل به بار می نشیند پس در گفتار خود راست و در کردار خود پاک و بی آلایش باشید و در ادامه فرمودند همیشه باید زبان و عملمان یکی باشد تا بتوانیم الگوی مناسبی برای طلاب و همچنین دیگران باشیم و همچنین تاکید فراوان داشتند بر مباحثه حتی در درسهای غیر اصلی.
ایشان فرمودند: اساتید طرحهای سازنده¬ی خود را برای شروع ترم جدید ارائه دهند . و همچنین مطالب گفته شده درسی و غیر درسی را ملموس بگویند و تجربه های خود را برای طلاب بازگو کنند تا قابل درک بهتر برای طلاب باشند و اساتید محترم در کنار درس نکات اخلاقی را نیز مطرح کنند .

اردوی زیارتی فرهنگی مشهد مقدس مدرسه علمیه الزهرا (علیه السلام ) گراش(28/10/1393)
مدرسه علمیه الزهراء(علیها السلام) با همکاری پایگاه مقاومت بسیج الهدی برنامه زیارت حضرت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) طلاب و اساتید و مسئولین هماهنگ و برگزار گردید.
در این اردوی هفت روزه زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) ،بازدید از موزه وکتابخانه حرم و فرهنگ سرا، زیارت حضرت شاه عبدالعظیم(سلام الله علیه)، زیارت مرقد امام راحل(ره) وحضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد جمکران را در برداشت.

نشست بصیرتی با موضوع تاثیر ماهواره بر سبک زندگی اسلامی(14/11/1393)
نشست بصیرتی با حضور ستوان یکم پاسدار لطفی ( معاونت سياسي ناحيه سپاه لار )در مدرسه علمیه الزهراء(علیهاالسلام) برگزار گردید. این مراسم با حضور طلاب و اساتید و مسئولین مدرسه علمیه باقر العلوم(علیه السلام) و طلاب و اساتید و مسئولین مدرسه علمیه الزهراء (علیهاالسلام برگزار گردید. این مراسم همراه با نماز جماعت مغرب وعشاء و دعای توسل و ذکر مصیبت و برپایی ایستگاه صلواتی بود. ستوان یکم پاسدار لطفی فرمودند:
جنگ نرم، كليه اعمال و فعاليتهاي غير قانوني كه بر ضد مصالح يك كشور انجام مي شود و هدف نهايي آن واژگون كردن حكومت وقت مي باشد. مقام معظم رهبري در ديدار جمعي از شعرا ( 16/6/88 ) در باره جنگ نرم فرمودند: جنگ نرم راست است، اين يك واقعيت است. يعني الان جنگ است. البته اين حرف را من امروز نميزنم، من از بعد جنگ از سال 67 اين را گفته ام بارها و بارها، علت اين است من صحنه را مي بينم، چه بكنم اگر كسي نمي بيند!
ایشان در ادامه فرمودند: از تفاوتهاي جنگ نرم و جنگ سخت اين است كه هدف از جنگ نرم تاثيرگذاري بر روي اعتقادات و باورهاي مسلمانان است در حالي كه در جنگ سخت، دشمنان اسلام تصرف سرزمين هاي اسلامي را مد نظر دارند. كشته شده در جنگ سخت، شهيد محسوب مي شود، ولي کشته شده در جنگ نرم خسر الدنيا والاخره است

برگزاری یادواره دو شهید روحانی شهرستان گراش(19/11/1393)
به مناسبت دهه فجر یادواره شهدای روحانی با حضور مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم شهرستان گراش برگزار گردید. این مراسم با حضور و سخنرانی سرهنگ پاسدارعلی محمدی (معاونت سیاسی ولی فقیه درسپاه فجر) در حسینیه چهارده معصوم(علیهم السلام) برگزار گردید. ایشان فرمودند: به سمت آمریکا رفتن استراتژی نیست ،این اشتباه است مقام معظم رهبری می فرمایند: اقتصادمقاومتی پایه و مبنا به سمت سایر بخش هاست.شهیدان و امام ما با نگاه آرمانی به اینجا رسیدند.آموزه¬های دینی و تجربی درونی است وبر دوش این ملت است ،تلاش این ملت باعث حل شدن مشکلات است.و در ادامه فرمودند: وسائل ارتباط جمعی مرز¬هارا شکسته و وارد جامعه گردیده و باید حواسمان بیشتر به فرزندانمان باشد تا نابودشان نکنندونگذاریم وسائل¬ها آنها را به ورطه ای که برایشان چیده¬اند بکشند. ایشان همچنین درپایان به سوالات حضار پاسخ دادند ودرباره فرقه¬ی ضاله شیرازی واقدامات انجام شده برعلیه آنها نیز بیاناتی داشتند. دراین مراسم خانواده¬های دو شهید روحانی حضور داشتند وبا اهداء هدایا از آنها تقدیرگردید. سایربرنامه¬های این مراسم: قرائت قرآن توسط قاری برجسته شهرستان، خیر مقدم گویی نماینده ولی فقیه سپاه گراش به حضار، خاطره گویی یکی از همرزمان دو شهیدروحانی، پخش کلیپ، ایستگاه صلواتی و پخش جعبه فرهنگی به مدعوین

ويژه برنامه هاي اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم - صلي الله عليه و آله-
1. تحصن اساتيد و مسئولين و طلاب در سطح شهر . سخنرانان برنامه :امام جمعه محترم حجه السلام حسيني و فرمانده ناحيه سپاه جناب آقاي درستكار( تاریخ4/11/1393)
2. صحبت اساتيد ، در اين خصوص در تمامي كلاس ها
3. ختم صلوات جهت پيشگيري از توطئه هاي دشمن
4. صدقه دادن
5. دعوت از سخنران سردار علي محمدي مسئول سياسي- عقيدتي سپاه فجر استان فارس
6.آماده كردن توماري با امضا تمامي طلاب، اساتيد و مسئولين حوزه جهت انزجار از اين هتك حرمت

میزبانی مرحله استانی نهمین دوره مسابقات جشنواره قرآنی(قرائت،نسیم،تبیان،اشراق

مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) شهرستان گراش درتاریخ13/11/1393میزبان مرحله استانی مسابقات قرآنی گردید. مدارس لار، گله دار و لامرد دراین مسابقات حضور داشتندو ازاین مهمانان پذیرایی نهار به عمل آمد. از جمله برنامه¬ها: تلاوت قرآن، خوش¬آمد گویی توسط مدیریت مدرسه،پخش کلیپ با موضوع نصرت الهی در قرآن.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.